Trapă de fum electrică și trapă de fum pirotehnică

    Trapă de fum electrică

     Mecanismul de deschidere  al trapei constă într-un actuator electric  alimentat la 24v.

     Acționarea automată a deschiderii se face cu ajutorul unui detector de fum care în caz de incendiu trimite semnal la o centrala de desfumare electrică (transformare/încărcare) 220V/24v cu acumulatori, se alimentează actuatorul din trapă si acesta ridică aripa trapei de fum deschizând-o la 140*.

     Comanda manuală a deschideri la trapele de fum electrice se face dintr-un buton montat într-o cutie cu geam, buton ce este legat la centrala de desfumare. Pe lângă acest buton în cutie mai sunt trei senzori de stare , un buton de resetare și un buton de comandă închidere.

    Funcția de confort - la trapele de fum electrice funcția de ventilație (aerisire) zilnică este realizată cu același actuator ce asigură și deschiderea pentru desfumare.
    Deschiderea/închiderea trapei se face dintr-un întrerupător cu două poziții deschis/închis legat la centrala de desfumare electrică... citește tot »

    Trapă de fum electrică

     Mecanismul de deschidere  al trapei constă într-un actuator electric  alimentat la 24v.

     Acționarea automată a deschiderii se face cu ajutorul unui detector de fum care în caz de incendiu trimite semnal la o centrala de desfumare electrică (transformare/încărcare) 220V/24v cu acumulatori, se alimentează actuatorul din trapă si acesta ridică aripa trapei de fum deschizând-o la 140*.

     Comanda manuală a deschideri la trapele de fum electrice se face dintr-un buton montat într-o cutie cu geam, buton ce este legat la centrala de desfumare. Pe lângă acest buton în cutie mai sunt trei senzori de stare , un buton de resetare și un buton de comandă închidere.

    Funcția de confort - la trapele de fum electrice funcția de ventilație (aerisire) zilnică este realizată cu același actuator ce asigură și deschiderea pentru desfumare.
    Deschiderea/închiderea trapei se face dintr-un întrerupător cu două poziții deschis/închis legat la centrala de desfumare electrică. Tot la această centrală de desfumare poate fi conectată o  centrală de detecție ploaie/vânt pentru protecție în caz de intemperii.
     Comanda manuală și semnalul automat de desfumare sunt prioritare și anulează semnalele/comenzile de ventilație zilnică.

    Funcția de iluminare naturală - trapele de fum electrice au vitraj realizat din policarbonat opalescent sau transparent asigurându-se astfel iluminarea naturală a compartimentelor deservite. Vitrajul este fixat cu autorul unui cadru din aluminiu.

   Datorită dimensiunilor mici (100/100 cm) și al costului ridicat pentru sistemul complet de comandă aceste trapele de fum electrice sunt folosite mai rar sunt utilizate în general pentru casa scării/ casa liftului, aule, săli de ședințe în hoteluri, clădiri de birouri, clădiri de locuit comune sau individuale unde nu sunt necesare mai mult de una sau două trape de fum.

Trapă de fum pirotehnică

     Mecanismul de deschidere  al trapei constă într-un ax metalic introdus într-o teacă la baza căreia este montată o încărcătură explozibilă. În momentul aprinderii acestei  încărcături explozibile, gazele de ardere rezultate acționează prin expansiunea lor asupra axului care este prins de aripa trapei realizându-se astfel deschiderea acesteia.

     Acționarea automată a deschiderii se face cu ajutorul unui termofuzibil (dispozitiv termic)  o fiolă de lichid termosensibil (calibrata la 93*C, standard). În caz de incendiu la momentul în care în zona trapei temperatura atinge nivelul la care este calibrată fiola, aceasta se sparge este activată declanșatorul (capsa detonantă) și aprinsă încărcătura explozivă.

     Comanda manuală a deschideri la trapele de fum pirotehnice se poate face în două moduri:
     1. Impuls pneumatic (CO2) -  declanșarea manuala se face prin realizarea unor trasee cu ţeavă de cupru și gruparea trapelor de fum pe zone la panouri de comanda manuală ce sunt dotate cu un buton de acţionare si o butelie de CO2 sub presiune.
      În momentul acţionării butonului de comandă manuală se declanșează percutarea buteliei  din panou și realizarea presiunii necesare pentru activarea capsei detonante ce aprinde încărcătura pirotehnică și deschiderea trapelor.
      Pentru rearmarea sistemului trebuie înlocuite încărcăturile pirotehnice și declanșatoarele pneumatice de la telescoapele trapelor de fum.
      2. Impuls electric (24V) - comanda manuală se face prin realizarea unor trasee electrice și gruparea trapelor de fum pe zone la  butoane de comandă. Alimentarea cu 24V se face ori din centrala de securitate a clădirii ori din surse independente în varianta în care nu există centrală de securitate.
       În acesta variantă în momentul în care este transmisă comanda de deschidere în urma impulsului primit de capsa detonantă se declanșează aprinderea încărcăturii pirotehnice și deschiderea trapelor.
       Pentru rearmarea sistemului trebuie înlocuite încărcăturile pirotehnice și declanșatoarele (capsele detonante) de la telescoapele trapelor de fum.

     Funcția de confort - la trapele de fum pirotehnice, suplimentar, pe lângă funcția de desfumare se poate asigura și funcția de ventilare zilnică prin instalarea unui motor electric alimentat la 230V cu o cursa de 30 sau 50 cm.
     Funcția de desfumare este prioritară și independentă de motorul electric. În varianta în care trapele de fum sunt folosite și la funcția de ventilare zilnică este recomandat ca acestea sa fie prevăzute cu o centrala de automatizare ploaie/vânt cu senzori externi pentru protecție în caz de intemperii.

     Cu toate că o trapă cu această variantă de mecanism are un preț inițial de achiziție  mai mic nu recomandăm utilizarea acestui tip de trape  datorită riscului deteriorării vitrajului în momentul deschiderii pirotehnice pentru teste/revizii anuale și datorită costurilor mari cu rearmarea sistemului după efectuarea unei deschideri.
     Cu banii necesari pentru  6-8 revizii/teste de deschidere la o trapă pirotehnică  se poate cumpăra o trapa de fum pneumatică la care mecanismul de deschidere are un sistem de frânare la sfărșitul cursei de deschidere la cele într-o aripă (care se deschid peste 140*) iar cele în două aripi se deschid la 90*,
     În cadrul testelor de deschidere conform normei europene CE 12101-2 timpul maxim pentru o deschidere completă la incendiu este de 60 de secunde, deci nu este necesară o deschidere "instantanee" a trapelor de fum. ... « am citit

Cere fișa tehnică

Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii ! Renunță Cere fișa